Güncel Haberler :
Home » , , , , , , , » 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Konularının Çalişma Takvimi

8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Konularının Çalişma Takvimi

Penulis : Unknown on 27 Eylül 2013 Cuma | 09:44

2013 – 2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 8. SINIF

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ KONU VE KAZANIMLARININ

ÇALIŞMA TAKVİMİNE GÖRE DAĞILIM ÇİZELGESİ



     Öğrenme Alanı: İBADET                      2. ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ
SÜRE
 
KONULAR
 
KAZANIMLAR
Ay
Hafta
D.Saati
EYLÜL
3
2
Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı ve İşleniş Şekli.
İlk Ders Genelgesi       
Öğretmeni tanır ve dersin amacı, derste işlenecek konular ve ders işleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
 
4
2
6. Hac Nedir ve Niçin Yapılır?
7. Hac ve Umre ile İlgili Kavramlar
 
7. Hac ibadetinin nasıl ve niçin yapıldığını açıklar.
8. Hac ve umre ile ilgili mekân ve kavramların anlamlarını kavrar.
 
EKİM
1
2
7. Hac ve Umre ile İlgili Kavramlar
8. Haccın İnsan Davranışları Üzerindeki Etkisi 

8. Hac ve umre ile ilgili mekân ve kavramların anlamlarını kavrar.
9. Haccın birey ve toplum üzerindeki etkilerini açıklar.
10. Hac ve umrenin Müslümanlar arası iletişim ve etkileşime nasıl katkı sağladığının farkında olur. 
2
2
9.Kurban Nedir ve Niçin Kesilir?
Okuma Metni: Kurban Tığlama (Kesme ) Duası
11. Kurban ibadetinin anlamını, sosyal dayanışma ve yardımlaşma açısından önemini açıklar.
 
4
 
2
1. İnsanın Paylaşma ve Yardımlaşma İhtiyacı
2. İslam’ın Paylaşma ve Yardımlaşmaya Verdiği Önem 
1. Paylaşma ve yardımlaşmanın birey ve toplum için önemini yorumlar.
2. İslam’ın paylaşma ve yardımlaşmaya verdiği önemi yorumlar. 

5
2
3. Paylaşma ve Yardımlaşma İbadeti Olarak Zekât
3. Paylaşma ve yardımlaşma ibadeti olarak zekât ve sadakanın kimler tarafından, kimlere, nelerden, nasıl verileceğini açıklar.
KASIM
1
2
4. Toplumsal Dayanışma İbadeti Olarak Sadaka
4. Zekât ve sadakanın birey ve topluma katkılarını araştırır.
5. Başkalarına yardım ettiğinde yaşadığı duyguları arkadaşları ile paylaşır.
2
2
5. Yardımlaşma Kurumlarımız 
Ünite Değerlendirmesi 
6. Ülkemizdeki sosyal yardımlaşma kurumlarını tanır. 

12. Bu ünitede neler öğrendiğini hatırlar.


     Öğrenme Alanı: İNANÇ                                     1. ÜNİTE:   KAZA VE KADER
SÜRE
 
KONULAR
 
KAZANIMLAR
Ay
Hafta
D.Saati
KASIM
3
2
1. Allah Her Şeyi Bir Ölçüye Göre Yaratmıştır.
1. Kaza ve kader kavramlarını açıklar.
2. Allah’ın her şeyi bir ölçüye göre yarattığına örnekler verir.
 
4
 
2
BİRİNCİ DÖNEM MERKEZÎ SİSTEM ORTAK SINAV
ARALIK
 
1
 
2
2. Kader ve Evrendeki Yasalar
3. Evrendeki fiziksel, biyolojik ve toplumsal yasaları fark eder.
2
2
2. Kader ve Evrendeki Yasalar
3. İnsan İradesi ve Kader 
3. Evrendeki fiziksel, biyolojik ve toplumsal yasaları fark eder.
3
 
2
3.1. İnsanın Özgürlüğü ve Sorumluluğu
3.2. İnsanın Çabası: Emek ve Rızık
4. İnsanın akıl ve irade sahibi olması ile özgür ve sorumlu bir varlık olması arasındaki ilişkiyi açıklar. 
5. İnsanın çalışmasının karşılığını alacağı bilinciyle hareket eder.
 
4
2
3.3. Dünya Hayatının Sonu: Ecel ve Ömür
4. Allah’a Güvenmek (Tevekkül) 
6. Her canlının bir sonu olduğunun farkına varır.
7. Allah’a güvenmenin (tevekkül) pasif bir bekleyiş olmadığının farkında olur.
 8. Kaza ve kaderle ilgili toplumda yaygın olan yanlış anlayışların sebeplerini irdeler. 
 
OCAK
1
2
5. Ayete’l-Kürsi ve Anlamı 
9. Ayete’l-Kürsi’yi ezbere okur ve anlamını söyler. 
2
1
5. Ayete’l-Kürsi ve Anlamı 
Ünite Değerlendirmesi 
9. Ayete’l-Kürsi’yi ezbere okur ve anlamını söyler. 
10. Bu ünitede neler öğrendiğini hatırlar.
2
1
I. DÖNEM İKİNCİ SINAV
        

 
NOT: Öğrenme sürecinde öğrencilerin ilgisi dikkate alınarak, Kurban ibadeti ile ilgili konunun, Kurban Bayramı’nın denk geldiği haftalarda verilmesinin yararlı olacağı düşünülerek ünitelerin yerleri değiştirilmiş ve konuların işlenişi öne alınmıştır.


    
Öğrenme Alanı: HZ. MUHAMMED (S.A.V)      3. ÜNİTE: HZ. MUHAMMED’İN HAYATINDAN ÖRNEK
                                                                                            DAVRANIŞLAR
SÜRE
 
KONULAR
 
KAZANIMLAR
Ay
Hafta
D.Saati
OCAK
3
2
1. Hz. Muhammed İnsanlara Değer Verirdi
2. Hz. Muhammed Güvenilir Bir İnsandı
 
 
1. Güzel davranışlara Hz. Muhammed’in hayatından örnekler verir.

 

2. Hz. Muhammed’in örnek davranışlarının toplumsal hayattaki önemini kavrar.

 


 
3. Hz. Muhammed’in olaylar karşısındaki tutumlarından hareketle örnek davranışlarına yönelik çıkarımlarda bulunur.

 
 
4. Hz. Muhammed’in hikmetli sözleriyle insanları iyiye ve güzele yönlendirdiğine örnekler verir.
 
4
 
2
3. Hz. Muhammed Bilgiye Önem Verirdi
4. Hz. Muhammed Danışarak İş Yapardı
ŞUBAT
2
2
5. Hz. Muhammed Merhametli, Hoşgörülü ve Affediciydi
6.  Hz. Muhammed Çalışmayı Sever ve Zamanı İyi Değerlendirirdi
 
3
2
7.  Hz. Muhammed Sabırlı ve Cesaretliydi 
8. Hz. Muhammed Hakkı Gözetirdi
 
4
 
2
9. Hz. Muhammed Doğayı ve Hayvanları Severdi
Ünite Değerlendirmesi 
5. Hz. Muhammed’in doğa ve hayvan sevgisiyle ilgili davranışlarına örnekler vererek doğayı ve hayvanları koruma konusunda duyarlı olur.
6.Bu ünitede neler öğrendiğini hatırlar.


     Öğrenme Alanı: HZ. KUR’AN VE YORUMU 4. ÜNİTE:   KUR’AN’DA AKIL VE BİLGİ DAVRANIŞLAR
SÜRE
 
KONULAR
 
KAZANIMLAR
Ay
Hafta
D.Saati
MART
1
2
1.Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi 
 
2. Kur’an Aklımızı Kullanmamızı İster
 
1. Dini anlamada ve sorumlulukta aklın önemini yorumlar.
2. Kur’an’ın aklı kullanmaya verdiği önemi örneklerle açıklar.
 
 
 
2
 
2
3. Hz. Muhammed Bilgiye Önem Verirdi
4. Hz. Muhammed Danışarak İş Yapardı
3. Kur’an’ın doğru bilgiyi teşvik ettiğine ayetlerden örnekler verir.
4. Vahiy, akıl ve duyuların Kur’an’a göre bilgi edinme yolları olduğunu açıklar.
 
3
2
5. Bilgi Taassubu Önler
5. Taassubun zararlarını ve doğru bilginin kişiyi taassuba düşmekten korumadaki önemini açıklar.
4
2
6. Sevgi ve Merhamet Örneği: Hz. Yusuf
Ünite Değerlendirmesi 
6. Hz.Yusuf’un yaşadığı zorluklara rağmen ahlaklı davranmayı seçmesinin nedenlerini gerekçeleri ile açıklar.
7.Bu ünitede neler öğrendiğini hatırlar.

 
 
     Öğrenme Alanı: AHLAK                   5. ÜNİTE:   İSLAM DİNİNE GÖRE KÖTÜ ALIŞKANLIKLAR
SÜRE
 
KONULAR
 
KAZANIMLAR
Ay
Hafta
D.Saati
NİSAN
1
2
1. Alkollü İçki İçmek ve Uyuşturucu Kullanmak

2. Kumar Oynamak
 
 
1. İslam dininin yasakladığı kötü alışkanlıkları ayet ve hadislerden örneklerle açıklar. 

2. Kumar, alkollü içki ve uyuşturucunun bireysel ve toplumsal zararlarını örneklerle açıklar.

3. Sigaranın birey ve toplum sağlığı açısından zararlarına örnekler verir.
 
2
 
2
3. Kötü Alışkanlıklar Nasıl Başlıyor? 

4. Kötü Alışkanlık Ve Davranışlardan Nasıl Korunalım?
4. Kötü alışkanlık ve davranışların nasıl başladığını açıklar.
5. Kötü alışkanlık ve davranışlardan kaçınmaya yönelik çözüm önerilerinde bulunur.
Atatürk’ün çocuklara verdiği önemi kavrar.
3
2
5. Başkalarına Zarar Vermek: Kul Hakkı
 
Ünite Değerlendirmesi 
 
6. Başkalarına zarar vermenin kul hakkını ihlal anlamına geleceği bilinciyle kul hakkı konusunda duyarlı olur. 
7. Bu ünitede neler öğrendiğini hatırlar.

 

     Öğrenme Alanı: DİN VE KÜLTÜR               6. ÜNİTE:  DİNLER VE EVRENSEL ÖĞÜTLERİ 
SÜRE
 
KONULAR
 
KAZANIMLAR
Ay
Hafta
D.Saati
NİSAN
 
 
 
4
 
 
 
2
1. Din Niçin Evrensel Bir Gerçekliktir?
2.  Günümüzde Yaşayan Dinleri Tanıyalım
2.1. Hinduizm ve Budizm
 
1. Evrenselliğin ve evrensel değerlerin anlamını yorumlar. 

2. Dinin evrensel bir olgu olduğunun farkına varır. 

3. Günümüzde yaşayan dinleri temel özellikleriyle tanır.
 
5
 
2
İKİNCİ DÖNEM MERKEZÎ SİSTEM ORTAK SINAV
                      MAYIS
  HAZİRAN
 
1
 
2
2.2. Yahudilik
2.3. Hristiyanlık
3. Günümüzde yaşayan dinleri temel özellikleriyle tanır.
 
2
 
2
2.4. İslam
3. Dinlerin ve İslam’ın Evrensel Öğütleri
3.1. Doğruluk
3.2. Temizlik 
4. İslam’ın dinler arasındaki yerini kavrar.
5. Dinlerin ve İslam’ın evrensel öğütlerine örnekler vererek bunların insanlık için önemini fark eder. 
 
3
 
2
3.3. İyilik ve Yardımseverlik
3.4. Büyüklere Saygı, Küçüklere Sevgi Göstermek 
5. Dinlerin ve İslam’ın evrensel öğütlerine örnekler vererek bunların insanlık için önemini fark eder.
 
4
 
1
 
II. DÖNEM İKİNCİ SINAV
 
4
1
3.5. Hayvanlara İyi Davranmak
5. Dinlerin ve İslam’ın evrensel öğütlerine örnekler vererek bunların insanlık için önemini fark eder.
    HAZİRAN           HAZİRAN
 
1
 
2
3.6. Çevreyi Korumak
3.7. Zararlı Alışkanlıklardan Kaçınmak
3.8. Başkalarına Zarar Vermemek
5. Dinlerin ve İslam’ın evrensel öğütlerine örnekler vererek bunların insanlık için önemini fark eder.
 
2
 
2
4. Başkalarının İnançlarına Hoşgörülü Olmak
Ünite Değerlendirmesi 
6. Farklı din ve inançlara hoşgörülü olur.
7. İstismarcı misyonerlik faaliyetleri hakkında duyarlı olur.
8. Bu ünitede neler öğrendiğini hatırlar.

 
Share this article :

Yorum Gönder