2013 – 2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 8. SINIF
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ KONU
VE KAZANIMLARININ
ÇALIŞMA TAKVİMİNE GÖRE DAĞILIM ÇİZELGESİ
Öğrenme Alanı: İBADET 2. ÜNİTE: ZEKÂT,
HAC VE KURBAN İBADETİ
|
||||
SÜRE
|
KONULAR
|
KAZANIMLAR
|
||
Ay
|
Hafta
|
D.Saati
|
||
EYLÜL
|
3
|
2
|
Öğrencilerle
Tanışma, Dersin Amacı ve İşleniş Şekli.
İlk Ders Genelgesi |
Öğretmeni tanır ve
dersin amacı, derste işlenecek konular ve ders işleme teknikleri hakkında
bilgi sahibi olur.
|
4
|
2
|
6. Hac Nedir ve
Niçin Yapılır?
7. Hac ve Umre ile
İlgili Kavramlar
|
7. Hac ibadetinin
nasıl ve niçin yapıldığını açıklar.
8. Hac ve umre ile
ilgili mekân ve kavramların anlamlarını kavrar.
|
|
EKİM
|
1
|
2
|
7. Hac ve Umre ile
İlgili Kavramlar
8. Haccın İnsan
Davranışları Üzerindeki Etkisi
|
8. Hac ve umre ile
ilgili mekân ve kavramların anlamlarını kavrar.
9. Haccın birey ve
toplum üzerindeki etkilerini açıklar.
10. Hac ve umrenin Müslümanlar arası iletişim ve etkileşime nasıl katkı sağladığının farkında olur. |
2
|
2
|
9.Kurban Nedir ve
Niçin Kesilir?
Okuma Metni: Kurban Tığlama (Kesme ) Duası |
11. Kurban
ibadetinin anlamını, sosyal dayanışma ve yardımlaşma açısından önemini açıklar.
|
|
4
|
2
|
1. İnsanın Paylaşma
ve Yardımlaşma İhtiyacı
2. İslam’ın
Paylaşma ve Yardımlaşmaya Verdiği Önem
|
1. Paylaşma ve
yardımlaşmanın birey ve toplum için önemini yorumlar.
2. İslam’ın
paylaşma ve yardımlaşmaya verdiği önemi yorumlar.
|
|
5
|
2
|
3. Paylaşma ve
Yardımlaşma İbadeti Olarak Zekât
|
3. Paylaşma ve
yardımlaşma ibadeti olarak zekât ve sadakanın kimler tarafından, kimlere,
nelerden, nasıl verileceğini açıklar.
|
|
KASIM
|
1
|
2
|
4. Toplumsal
Dayanışma İbadeti Olarak Sadaka
|
4. Zekât ve
sadakanın birey ve topluma katkılarını araştırır.
5. Başkalarına
yardım ettiğinde yaşadığı duyguları arkadaşları ile paylaşır.
|
2
|
2
|
5. Yardımlaşma
Kurumlarımız
Ünite
Değerlendirmesi
|
6. Ülkemizdeki
sosyal yardımlaşma kurumlarını tanır.
12. Bu ünitede neler öğrendiğini hatırlar. |
Öğrenme Alanı: İNANÇ
1. ÜNİTE: KAZA
VE KADER
|
||||
SÜRE
|
KONULAR
|
KAZANIMLAR
|
||
Ay
|
Hafta
|
D.Saati
|
||
KASIM
|
3
|
2
|
1.
Allah Her Şeyi Bir Ölçüye Göre Yaratmıştır.
|
1. Kaza ve kader
kavramlarını açıklar.
2. Allah’ın her şeyi bir ölçüye göre yarattığına örnekler verir. |
4
|
2
|
BİRİNCİ DÖNEM MERKEZÎ
SİSTEM ORTAK SINAV
|
||
ARALIK
|
1
|
2
|
2.
Kader ve Evrendeki Yasalar
|
3. Evrendeki
fiziksel, biyolojik ve toplumsal yasaları fark eder.
|
2
|
2
|
2.
Kader ve Evrendeki Yasalar
3.
İnsan İradesi ve Kader
|
3. Evrendeki
fiziksel, biyolojik ve toplumsal yasaları fark eder.
|
|
3
|
2
|
3.1.
İnsanın Özgürlüğü ve Sorumluluğu
3.2. İnsanın Çabası: Emek ve Rızık |
4. İnsanın akıl ve
irade sahibi olması ile özgür ve sorumlu bir varlık olması arasındaki
ilişkiyi açıklar.
5. İnsanın
çalışmasının karşılığını alacağı bilinciyle hareket eder.
|
|
4
|
2
|
3.3.
Dünya Hayatının Sonu: Ecel ve Ömür
4. Allah’a Güvenmek (Tevekkül) |
6. Her canlının bir
sonu olduğunun farkına varır.
7. Allah’a güvenmenin (tevekkül) pasif bir bekleyiş olmadığının farkında olur.
8. Kaza ve
kaderle ilgili toplumda yaygın olan yanlış anlayışların sebeplerini
irdeler.
|
|
OCAK
|
1
|
2
|
5.
Ayete’l-Kürsi ve Anlamı
|
9. Ayete’l-Kürsi’yi
ezbere okur ve anlamını söyler.
|
2
|
1
|
5.
Ayete’l-Kürsi ve Anlamı
Ünite
Değerlendirmesi
|
9. Ayete’l-Kürsi’yi
ezbere okur ve anlamını söyler.
10. Bu
ünitede neler öğrendiğini hatırlar.
|
|
2
|
1
|
I.
DÖNEM İKİNCİ SINAV
|
NOT: Öğrenme sürecinde öğrencilerin ilgisi dikkate alınarak, Kurban
ibadeti ile ilgili konunun, Kurban Bayramı’nın denk geldiği haftalarda
verilmesinin yararlı olacağı düşünülerek ünitelerin yerleri değiştirilmiş ve
konuların işlenişi öne alınmıştır.
Öğrenme Alanı: HZ. MUHAMMED (S.A.V) 3. ÜNİTE:
HZ.
MUHAMMED’İN HAYATINDAN ÖRNEK
DAVRANIŞLAR
|
||||
SÜRE
|
KONULAR
|
KAZANIMLAR
|
||
Ay
|
Hafta
|
D.Saati
|
||
OCAK
|
3
|
2
|
1.
Hz. Muhammed İnsanlara Değer Verirdi
2. Hz. Muhammed Güvenilir Bir İnsandı |
1.
Güzel davranışlara Hz. Muhammed’in hayatından örnekler verir.
2. Hz. Muhammed’in örnek davranışlarının toplumsal hayattaki önemini kavrar.
3.
Hz. Muhammed’in olaylar karşısındaki tutumlarından hareketle örnek davranışlarına
yönelik çıkarımlarda bulunur.
4. Hz. Muhammed’in hikmetli sözleriyle insanları iyiye ve güzele yönlendirdiğine örnekler verir. |
4
|
2
|
3.
Hz. Muhammed Bilgiye Önem Verirdi
4. Hz. Muhammed Danışarak İş Yapardı |
||
ŞUBAT
|
2
|
2
|
5.
Hz. Muhammed Merhametli, Hoşgörülü ve Affediciydi
6. Hz. Muhammed Çalışmayı Sever ve Zamanı İyi Değerlendirirdi |
|
3
|
2
|
7.
Hz. Muhammed Sabırlı ve Cesaretliydi
8.
Hz. Muhammed Hakkı Gözetirdi
|
||
4
|
2
|
9.
Hz. Muhammed Doğayı ve Hayvanları Severdi
Ünite
Değerlendirmesi
|
5.
Hz. Muhammed’in doğa ve hayvan sevgisiyle ilgili davranışlarına örnekler
vererek doğayı ve hayvanları koruma konusunda duyarlı olur.
6.Bu
ünitede neler öğrendiğini hatırlar.
|
Öğrenme
Alanı:
HZ. KUR’AN VE YORUMU 4. ÜNİTE:
KUR’AN’DA
AKIL VE BİLGİ DAVRANIŞLAR
|
||||
SÜRE
|
KONULAR
|
KAZANIMLAR
|
||
Ay
|
Hafta
|
D.Saati
|
||
MART
|
1
|
2
|
1.Aklın Dinî
Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
2. Kur’an Aklımızı
Kullanmamızı İster
|
1. Dini anlamada ve
sorumlulukta aklın önemini yorumlar.
2. Kur’an’ın aklı kullanmaya verdiği önemi örneklerle açıklar. |
2
|
2
|
3. Hz. Muhammed
Bilgiye Önem Verirdi
4. Hz. Muhammed Danışarak İş Yapardı |
3. Kur’an’ın doğru
bilgiyi teşvik ettiğine ayetlerden örnekler verir.
4. Vahiy, akıl ve duyuların Kur’an’a göre bilgi edinme yolları olduğunu açıklar. |
|
3
|
2
|
5. Bilgi Taassubu
Önler
|
5. Taassubun
zararlarını ve doğru bilginin kişiyi taassuba düşmekten korumadaki önemini
açıklar.
|
|
4
|
2
|
6. Sevgi ve
Merhamet Örneği: Hz. Yusuf
Ünite
Değerlendirmesi
|
6. Hz.Yusuf’un
yaşadığı zorluklara rağmen ahlaklı davranmayı seçmesinin nedenlerini
gerekçeleri ile açıklar.
7.Bu ünitede neler
öğrendiğini hatırlar.
|
Öğrenme
Alanı: AHLAK 5. ÜNİTE: İSLAM
DİNİNE GÖRE KÖTÜ ALIŞKANLIKLAR
|
||||
SÜRE
|
KONULAR
|
KAZANIMLAR
|
||
Ay
|
Hafta
|
D.Saati
|
||
NİSAN
|
1
|
2
|
1. Alkollü İçki
İçmek ve Uyuşturucu Kullanmak
2. Kumar Oynamak |
1. İslam dininin
yasakladığı kötü alışkanlıkları ayet ve hadislerden örneklerle açıklar.
2. Kumar, alkollü içki ve uyuşturucunun bireysel ve toplumsal zararlarını örneklerle açıklar. 3. Sigaranın birey ve toplum sağlığı açısından zararlarına örnekler verir. |
2
|
2
|
3. Kötü
Alışkanlıklar Nasıl Başlıyor?
4. Kötü Alışkanlık Ve Davranışlardan Nasıl Korunalım? |
4. Kötü alışkanlık
ve davranışların nasıl başladığını açıklar.
5. Kötü alışkanlık ve davranışlardan kaçınmaya yönelik çözüm önerilerinde bulunur. Atatürk’ün çocuklara verdiği önemi kavrar. |
|
3
|
2
|
5. Başkalarına
Zarar Vermek: Kul Hakkı
Ünite
Değerlendirmesi
|
6. Başkalarına
zarar vermenin kul hakkını ihlal anlamına geleceği bilinciyle kul hakkı
konusunda duyarlı olur.
7. Bu ünitede neler
öğrendiğini hatırlar.
|
Öğrenme
Alanı: DİN VE KÜLTÜR
6. ÜNİTE: DİNLER
VE EVRENSEL ÖĞÜTLERİ
|
||||
SÜRE
|
KONULAR
|
KAZANIMLAR
|
||
Ay
|
Hafta
|
D.Saati
|
||
NİSAN
|
4
|
2
|
1.
Din Niçin Evrensel Bir Gerçekliktir?
2. Günümüzde Yaşayan Dinleri Tanıyalım 2.1. Hinduizm ve Budizm |
1. Evrenselliğin ve
evrensel değerlerin anlamını yorumlar.
2. Dinin evrensel bir olgu olduğunun farkına varır. 3. Günümüzde yaşayan dinleri temel özellikleriyle tanır. |
5
|
2
|
İKİNCİ DÖNEM MERKEZÎ
SİSTEM ORTAK SINAV
|
||
MAYIS
HAZİRAN
|
1
|
2
|
2.2.
Yahudilik
2.3. Hristiyanlık |
3.
Günümüzde yaşayan dinleri temel özellikleriyle tanır.
|
2
|
2
|
2.4.
İslam
3. Dinlerin ve İslam’ın Evrensel Öğütleri 3.1. Doğruluk 3.2. Temizlik |
4.
İslam’ın dinler arasındaki yerini kavrar.
5. Dinlerin ve İslam’ın evrensel öğütlerine örnekler vererek bunların insanlık için önemini fark eder. |
|
3
|
2
|
3.3.
İyilik ve Yardımseverlik
3.4. Büyüklere Saygı, Küçüklere Sevgi Göstermek |
5.
Dinlerin ve İslam’ın evrensel öğütlerine örnekler vererek bunların insanlık
için önemini fark eder.
|
|
4
|
1
|
II.
DÖNEM İKİNCİ SINAV
|
||
4
|
1
|
3.5.
Hayvanlara İyi Davranmak
|
5.
Dinlerin ve İslam’ın evrensel öğütlerine örnekler vererek bunların insanlık
için önemini fark eder.
|
|
HAZİRAN HAZİRAN
|
1
|
2
|
3.6.
Çevreyi Korumak
3.7. Zararlı Alışkanlıklardan Kaçınmak 3.8. Başkalarına Zarar Vermemek |
5.
Dinlerin ve İslam’ın evrensel öğütlerine örnekler vererek bunların insanlık
için önemini fark eder.
|
2
|
2
|
4.
Başkalarının İnançlarına Hoşgörülü Olmak
Ünite Değerlendirmesi |
6.
Farklı din ve inançlara hoşgörülü olur.
7. İstismarcı misyonerlik faaliyetleri hakkında duyarlı olur. 8. Bu ünitede neler öğrendiğini hatırlar. |
Yorum Gönder